Gratisbio.se

min bas

Tänkte visa vilka sminkprodukter jag använder som bas,Och även skirva lite om i vilken ordning jag använder dom och hur :)





♥ Jag börjar med att applicera min foundation med en foundation-borste av syntethår från Makeupstore.Jag använder Maxfactor Miracle Touch foundation.Jag drar aldrig borsten i ansikter utan mer "duttar" på med lätta penseldrag.Jag tar ett lager i hela ansiktet och även ner mot halsen.

♥ Efter det så använder jag concealer.Många tar på concealern innan,men när man sedan tar på foundationen så försvinner en del av concealern,så att man då måste applicera mer.Så därför tar jag på det efter.
Concealern jag använder heter Cover All Mix från Makeupstore.Den döljer blemmor,mörka ringar,finnar och lite det man vill dölja.För bästa resultat bör man applicera concealer med en concealerborste,gärna av syntethår.Tips på bra borstar är de från Makeupstore.

♥ Sedan så tar jag en puderpuff och applicerar mitt puder.Jag använder Maxfactor Creme Puff Powder.Både min foundation och mitt puder är från samma märke.Tycker att produkterna jobbar bättre med varandra då de är från samma märke.Jag tar ett tunt lager puder i hela ansiktet,både för färg men mest för att fixera min foundation.

♥ Sedan för att få lite liv i ansiktet så tar jag på lite solpuder i ansiktet och även ner mot halsen.Jag använder mig av Isadora Bronzing powder som jag tar på med en puderborste,även den från Makeupstore.

♥ Tillsist använder jag en Rouge, som jag dock glömde att ta med i bilderna ^^ Men den applicerar jag vid kindbenen.Jag drar borsten lite som ett  C, från öronen till näsan. Ibland använder jag mig av 2 olika rouges.En lite mörkare precis under kindbenen och en ljusare för resten av kinpartiet.


Bildkällor-Google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0