Gratisbio.se

GÖR FIN FIIINNNA LOCKAR ;)

Flera har frågat hur ja gör mina lockar!
Tänkte förklara så npga ja kan ehhe eller ska åtminstonde försöka.




1. Först tvättar ja håret och handdukstorkar det.
Sen tar jag i VÄRMESKYDDANDE inpackning som man tar i efter man tvättat håret och låter sitta i. Jag använder
LOREAL- KERASTASE RESISTANCE K. Sedan torkar ja hela håret. Man ska helst låta håret självtorka, men om man inte hinner får man använda hårtork.

 
2.Först tar jag och lockar mitt löshår. Då borstar jag ut det noga, fast inte med en vanlig borste utan en borste som är speciellt gord för löshår och peruker. (Finns att köpa billigt men bra på Åhlens!)Sen tar jag och delar upp löshåret i mindre delar.
Sedan tar jag min locktång OFC hehe, och värmer den. Och sen ska ja börja med lockarna. Många börjar nerifrån och rullar håret uppot men jag börjar vid hårfärstet. 


3.Så jag tar en del av håret (inte för stor del) Sen tar jag locktången en bit nedanför hårfästet och rullar upp håret runt locktången. Väntar i ca 10-15 sekunder och sedan rullar av håret.


4.
Sen tar jag min special-borste och borstar försiktingt igenom håret en gång, för att lockarna ska se mer lena och glänsande ut.


5.
Och sen gör jag samma prosedur fast med mitt egna hår. Och då lägger ja även upp håret i lager så ja börjar med underhåret och fortsätter tills allt hår är klar-lockat.  


6.
Tillsist sätter jag in löshåret och sen tar hårspray och sprayar igenom hela håret.


Och se så fint de blir ;)




Kommentarer
Postat av: Thess

Tack så mycket.

2010-02-17 @ 20:57:19
URL: http://rockthess.blogg.se/
Postat av: johanna

svar : tack så mycket! din är också jätte söt! :D

2010-02-17 @ 22:24:53
URL: http://joojo.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack sp mycket din med :)

2010-02-18 @ 00:23:55
URL: http://swim.blogg.se/
Postat av: jassi

tack ida!!! jag vet inte om det kommer bli lika snyggt på mej men vi få se!

2010-02-18 @ 13:48:24
Postat av: Surfdoors8905

I came upon this site a while back, I love it. It is great for anyone who interested in this subject. It is in my favorites. Thanks, you done a superb job!

2011-06-09 @ 08:14:21
URL: http://surfdoors8905.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0