Gratisbio.se

tipps

Ett tipps till dej som inte riktigt vet hur du ska noppa dina ögonbryn.

Ta en vit kajal-penna och måla under och runt ögonbrynen på de hårstrårna du skulle vilja få bort. Måla tills det enda av brynen du ser inte är målat med pennan, och det ska alltså då vara den formen du vill ha kvar. Man kan säga att du ska måla som en ram runt brynet.Sen noppar du bort det hår som du målat med kajal-pennan. Och efter du gort de återstår den formen du inte målat, alltså den du ville spara. ;)

Ett annat tipps är att punktera formen med tex a,b,c som på bilden nedanför. Och då använda sig av den mallen.
Själv så målar jag mina bryn men brukar endå använda mej av 3 steg. A, brukar jag göra lite tjockare en resten av brynet, B, brukar jag göra som en "kulle" att den är lite mer uppåt. Fast inte allt för uppåt så att du ser sur ut. C, brukar jag göra tunnare och och man kan säga att jag gör som en Backe ner för kullen :P Så ögonbrynen blir nästan lite som en banan form hehe.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0