Gratisbio.se

SMINK

Flera har frågat vad jag använder för bas när ja sminkar mej allstå concealer, puder, foundation!
Så ja tänkte bara visa lite fort vad ja använder. ;)


1. Först använder jag concealer från MAKEUP STORE som heter cover all mix. Som jag använder för att täcka mörka ringar under ögonen, blemmor, och finnar. Den rosa ska man änvända under ögonen och den gul/orange för att täcka blemmor och finnar. Och den ljusa är för att blanda med övriga färgerna om dom blir för skarpa.


2. Sen använder jag MAXFACTOR miracle toutch foundation ,alltså inte True match foundation som typ alla andra gör :D Använder en Foundation borste och nästan duttar på foundationen. Man ska aldrig dra på den med borsten.


3. Sen efter det använder jag ett puder från MAXFACTOR som heter creme puff powder. Använder en vanlig puderborste och tar ett lager i hela ansiktet förutom under ögonen där jag använder ett löst jätte ljust puder. Man ska inte ta ett tjockt lager puder utan bara tunt för att jämna ut och så att foundationen hålls på plats hela dagen.
Och som ja sa så använder ja ett löst och välldigt ljust puder under ögonen, Man ska inte ta ett för mörkt puder eftersom du vill hindra mörkningar under ögonen.

4. Och sist lägger ja på en rouge under kindbenen och lite upp mot övriga kinden. Ibland har jag även lite solpuder i ansiktet om jag solat ;)


Japp de va de ,NJOY ;)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0