Gratisbio.se

hur jag gör mina lockar!

Någon frågande "Hur gör du dina lockar?Så som du har på headern?"

♣ Jag börjar med att spraya värmeskyddande spray i hela håret och låter det torka. Man måste vänta tills det är helt tort, man ska ALDRIG locka håret om det är blött.

♣ När det torkat sätter jag upp håret med en hårklämma och börjar med det understa håret. Och jag tar en locktång och börjar rulla håret nedifrån och upp på locktången. Väntar 1 minut och sen släpper ut locken. Sen släpper jag ut lite mer hår och fortsätter med det tills jag lockat hela håret.

♣ Sen kammar ja håret lite försiktigt så lockarna ser "lena" ut och sen avslutar jag med massa spray.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0