Gratisbio.se

Refresh yourself with Pepsi!!!

Jag är med och tävlar i en pepsi tävling! :D Såg den på en blogg och tänkte,wft jag ger det en chans!
Man ska skriva att man applåderat och varför just mina applåder ska vinna.För det första så trodde jag inte att
----> Applådera stavades så, så tack Pepsi haha! Tänker inte skriva värsta tack talet om varför jag ska vinna,är ju inte precis Barack Obama.Utan det säger väll sig själv?Jag är bäst helt enkelt! xD

Ingen Pepsi hemma=Ingen Pepsi att hälla i glaset.Ingen Pepsi att hälla i glaset=Ingen Pepsi att dricka.Ingen Pepsi att dricka=Törstig.Törstig=Torr hals.Torr hals=Ont i halsen.Ont i halsen=Köpa halstabletter.Köpa halstabletter=måste ha pengar att köpa halstabletter.Måste ha pengar att köpa halstabletter=Ta ut pengar.Ta ut pengar=Har inga pengar på kortet.Har inga pengar på kortet=Fail,vad gör jag nu?.Fail,vad gör jag nu?=Råna en bank.Råna en bank=Bli arresterad.Bli arresterad=Slängas i fängelse.Slängas i fängelse=Ingen frihet.Ingen frihet=Kan inte köpa Pepsi.Kan inte köpa Pepsi=Vägrar dricka någon annat.Vägrar dricka någon annat=Dör av uttorkning!

Så jag måste ha min Pepsi! Och Pengar att köpa Pepsi!!!!! xD                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Tänk om alla pantade sina Pepsi burkar/flaskor istället för att slänga det.Spelar ingen roll om panten är på några kroner,tillsammans blir allas pant hur mkt pengar som helst.Då skulle man kunna starta någon förening av någon slag där man kan skänka sin pant för Pepsi flaskorna/burkarna och även ge bidrag.De pengarna skulle kunna hjälpa ungdomar i sverige,både det som har det svårt och även förbättra tex fritidsgårdar osv,och ge ungdomar mer att göra och flera ställen där de kan umgås.Man läser mer och mer i tidningarna om ungdomar som blir mördade av andra unga,gängbråk,mobbning osv.Vi borde fokusera mer på ungdomar och att dom får hjälp att hitta sig själva och växa upp på ett bra sätt.Många unga mår inte bra psykiskt och många har det svårt hemma.Jag önskade att det fans fler tex center för ungdomar,där det kan få hjälp,prata med någon eller bara umgås med andra.Och där man även kan få spendera natten.Något annat än bara Bup lixsom.Det finns så många unga som inte ens vill gå hem,kan bero på våld i huset,missbrukande föräldrar och sånt.Det skulle jag verkligen vilja se sverige lägga lite mer pengar på.Tycker att ungdomar glöms bort ibland.

Jag tror även som många andra att många vill vinna pengarna,vem vill inte?Men det behöver inte betyda att man inte bryr sig och att det man skriver kommer från den sympati man har för ämnet.!jag har en stor dröm och jobba med ungdomar,då jag själv har haft en dålig uppväxt och vet hur viktigt det är med stöd.Tänker inte ljuga och säga att jag inte vill vinna pengarna,men det jag skrev menar jag.Och det tror jag många gör!



Read more: http://pepsi.feber.se/#ixzz1W68I1RQt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0