Gratisbio.se

float on

Hej hopp!

Sitter och slår in julklappar.Inte för att skryta..men jag är duktig på att slå in fina julklappar! :)
Köper speciella inslagspapper,snören,presentboxar,klistermärken,gör egna sånna där bollar man sätter på paketen(Haha,hoppas ni fattar vad jag menar.Kan misstolkas!)Tycker det är jätte kul att slå in paket och ge bort. 
Älskar att ge bort julklappar,eller presenter över huvudtaget(stavning?.)
Blir varm i kroppen när jag ser hur glada folk blir.Men att ge bort saker är inte det viktigaste såklart,finns mycket viktigare saker.Kan bli ledsen när jag tänker på dom som inte har någon att fira jul med.Tänk de som bor ute,som inte ens har ett hem att gå till. :( Som inte kan duscha när man vill,laga mat,borsta tänderna,en säng att sova i,och så vidare.Många tror att det bara är "fyllon" och "knarkare" som är hemlösa,men det är långt ifrån sanningen.
Absolut finns det hemlösa som är alkoholister och knarkare,men många av dom var inte det innan de blev hemlösa.Utan flyr den verkligheten med droger och alkohol.Sen är det säkert flera som vart det innan.Men alkoholism är en sjukdom och att knarka är ju ett beroende.Sånt klarar man inte utan hjälp och stöd från flera håll.Och har man inte det,så kan det gå åt helvette!:(
Mjo,trist att det finns människor som ska behöva leva och sova ute.Jag köppte faktiskt situation stockholm sist jag var i Täby Centrum,det tycker jag fler borde.
Kan ge dom lite julstämning med att dela med mig av min fina julgran! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0