Gratisbio.se

svar på tal ^^)




Från Nilla

"Hej Ida! Jag vill bara säga att jag älskar din blogg! Jag har också en fråga angående ditt nya mat och träningsschema.. Jag undrar hur många ggr i veckan du tränar? Har du någon/några vilodagar?
Ta hand om dig! Och jag är tacksam på svar!
Kram."

Svar:Tack så jätte mycket,kul att höra!
Jag tränar 4-5 gr i veckan,både styrketräning och kondition.Styrketräningen består av gym i 60-80 min samt stretching(stavning?).Konditionsträningen består av bland annat att jogga,cykla,löpa. Så jag får antingen 2-3 vilodagar beroende på om jag tränar 4 eller 5 gr.Det beror helt på vad jag orkar varje vecka.
Men minst 2 vilodagar vill jag absolut ha,det borde alla ha.Det är ju under viladagarna som kroppen bygger upp sina muskler och muskelmassan återhämtar sig,annar kan man börja bryta ner musklerna.
Jag har fått ett jätte bra matschema som är anpassat för så mycket träning,skulle aldrig orka annars.
Jag tyckte det var bäst att be om hjälp ist för att starta egna matplaner och sådant,med tanke på ätstörningar och sådant.Alltid bättre att fråga någon som kan! :) Det är bara att fråga igen om du vill veta något annat.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0