Gratisbio.se

Svar på en liten fråga! :)



Tänkte svara på en fråga som jag fick från Jess. Ni kan fråga hur mycket ni vill, om vad ni vill, så svarar jag så gott jag kan. :D

"Vad kör du för hemma övningar? =)"
Svar:
Jag kör i princip igenom hela kroppen, med mycket strech efter, eftersom man helst egentligen ska dela upp muskelgrupperna på olika dagar. :) Ialf de större muskelgrupperna.
Jag börjar med lite uppvärmning på spinningcykeln i ca 10 minuter.
Sedan kör jag:( Vad jag menar med tex 30x4, är att jag kör 30 repetitioner och i 4 omgångar.)

Ben/vader/rumpa
Knäböj- 50x4
Utfallssteg- 25x4 på varje ben.
"kissande hunden" ^^) - 30x4 på varje ben.
Frontkicks 50x4- på varje ben.
Lowkicks 50x4- på varje ben.

Rygg
Rygglyft- 30x4
Hantelrodd(med hantel ofc)- 20x3

Armar/bröst/axlar
Biceps- hantelcurl - 20x3
Biceps-Scottcurl(med skivstång)- 15x3
Armhävningar- 20x5
Hantellyft åt sidan- 15x3

Mage
Situps- 30x5 set
Situps med tyngd- 20x3
Sneda situps- 30x3
Benlyft(raka ben)- 20x5
Plankan- Ca 2-3 min, paus och 2-3 min till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0